MAN GÖR SITT BÄSTA.... 2014-10-18

... för att hänga med. Man vill ju vara en modern kvinna. Vara snygg i håret och pynta naglarna. Ha en garderob som uppdateras med jämna mellanrum. Allt detta försöker i alla fall min dotter pränta in i mig. Jag vill ju naturligtvis att min dotter ska känna en viss stolthet över sin mor och försöker sålunda följa hennes önskningar så gott jag kan. Det har dock visat sig att jag får vara glad om mina naglar håller medans jag trär den gamla tröjan över huvudet och i samma stund förstör frisyren. Dyra moderiktiga kläder för en tynande tillvaro i min garderob, det är inte särskilt praktiskt att ikläda sig en galastass när man ska ut på långpromenad med hundarna. Det mest välanvända plagget jag äger är en grå fleecetröja (den är egentligen min sons...) som börjar visa upp obehagligt många tecken på ålder och flitigt användande förutom att den är ful. Jag börjar inse att det är dags att botanisera i Malmköpings tre, nej numera fyra, klädbutiker. Hundarna som vet att det erbjuds hundgodis i minst en av butikerna kommer att kräva att få följa med, de kommer att trassla in mina ben och få mig att stappla som en snöblind höna mellan klänningar och kalsonger... Jag anar ett nytt tillfälle för Köpingens invånare att få sig ett gott  skratt...
 
Det finns för övrigt en dam i hemmet som fått ikläda sig ett hedrande stycke tyg; Scilla har för andra året i rad knipit klubbmästartiteln för tikar på Södertälje Whippetraceklubb och fick med sig ett snyggt hederstäcke hem. Tyvärr så har jag inte lyckats lägga beslag på något foto ännu, våran kamera är borta, så jag visar här fotot från förra årets klubbmästerskap!
 
 
 
Här står alltså Scilla (Mibisan's Miss Curly Sue) och Angus, förra årets vinnare. I år Scilla och Bentley... På förra årets mästerskap satte Scilla dessutom sitt personbästa - 9.49 sek över 137 m!! Världens vackraste Scillerill! Min nya lilla stjärna Bonbon var också med på (och vann!) klubbmästerskapet i klassen "Handsläpp tikar", dvs ingen rättvisande tid. Hon måste träna lite till innan hon kan starta från buren. På detta foto kan den observante läsaren se att min klädsel inte riktigt motsvarar en tonårig dotters syn på lämpliga kläder för "en morsa i tiden"... 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ugglansvardag.blogg.se

Här avhandlas min familj och andra djur med en humoristisk tvist! Fast ibland kan det skrivas om allvarliga ting också...

RSS 2.0