ETT EGET LIV.... 2014-02-23

... verkar min tv ha. Ett liv som inkluderar starka åsikter om vilka program som skall visas - och om jag själv får min vilja fram vad gäller vilket program så tänker den i alla fall visa mig textremsan till det program den anser vara det lämpligaste valet just då. Nu har jag fått njuta av denna egenskap i extra stor dos de senaste dagarna  då jag legat för ankar med feber framför tv:n. Jag har tittat på diverse spännande dokumentärer om utgrävningar, hysteriska hemmafruar i Hollywood, Gordon Ramsay's utskällningar i restaurangers mörka kylrum och även en dokumentär om forskarlag som undersökt "Ismannen", en blott 5.200 år gammal man  som numera ser ut som en skinnflärp (det är inte alla som åldras med behag). Allt detta har jag avnjutit tillsammans med min vackra Scilla som alltid är redo att smälla av några timmar sovandes i soffan (det kan omöjligt finnas bättre sjuksköterskor än whippets...).. Dessa textremsor som dök upp lite då och då livade faktiskt upp lite grann - det blir onekligen ganska komiskt med text som inte har den minsta lilla beröringspunkt med vad som för tillfället utspelar sig i rutan och ibland så kommer det kommentarer som märkvärdigt väl passar in ändå. Några smakprov kommer här;
 
- En svårt upphetsad arkeolog visar på en mammuttand, vad som skiljer en nyfödd från en vuxen. Med stor entusiasm visar han sedan på en stor sten där mammutar påstås ha skrubbat sig när det kliade på rumpan. Allt detta ackompanjeras av texten -"CHARLOTTE!! CHARLOTTE!! Hämta getterna!!"
 
- En av Hollywoods hemmafruar anser sig ha blivit baktalad av en annan lika flink hemmafru. Någon har inte tackat ordentligt, eller om personen hade tackat fast levererat tacket till fel person eller i fel ton (ärligt talat-de är hysteriska allihop!). Uppspärrade, hårdsminkade ögon och en helt orörlig botoxpumpad panna levererar en vansinnig förklaring som får en extra twist i form av textremsan -"I flera hundra år har det varit så. Kommer mänskligheten någonsin att lära sig?"
 
- "Ismannen" får verkligen inte vila i frid - forskarlagen står och gräver i hjärnan och magen plus att det borras i lårbenen för att man måste komma åt dna som är opåverkat av bakterier och annat. För att kunna ta dessa prover har man tinat upp honom för bara några få timmar så det är bråttom..Jag formligen älskar sådana här dokumentärer och följer med spänning de olika upptäckterna som görs. Min tv tycker uppenbarligen att det hela blir lite väl allvarligt och beslutar sig raskt för att lätta upp det hela med -".. och lägg sedan i köttbitarna och löken. Låt nu det hela koka länge - sådant här kött blir gärna segt om koktiden blir för kort." Tacka tusan för det - karln har ju legat infrusen i 5.200 år...
 
Gordon Ramsay får ett vulkanartat utbrott på en restaurangägarinna som faktiskt har ett temperament fullt värdigt Gordon själv. Medan jag lyssnar till detta spektakel levereras följande text - " Jag vill gärna prova att göra en elefant i lera. Tror du det blir kladdigt?"
 
Den har humor min tv. Här följer ett foto på min fina sjuksköterska Scilla...
 
 
 
 
 
Anders Hermanson
2014-02-25 @ 21:56:50

Du har en trivsam blogg. Hittade den när jag var inne på Malmköpings Facebooksida.
Koktiden på Ismannen är lika lång som en gammal höna som jag köpte en gång som inte blev ätlig ens efter 5 timmars koktid.

Svar: Tack så mycket för de positiva orden Anders! Nä - gamla höns och Ismannen är nog middagar man helst slipper! Välkommen tillbaka till min blogg om några dagar när nästa inlägg kommer...Hälsningar Nina
Katarina Uggla




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ugglansvardag.blogg.se

Här avhandlas min familj och andra djur med en humoristisk tvist! Fast ibland kan det skrivas om allvarliga ting också...

RSS 2.0