PERFEKT FILMHELG!... 2014-02-01

 
 
... vrålade ena sonen och kastade en menande blick ut genom fönstret. Snön ligger kompakt över nejden och grannen står och skottar fram sin bil. Han har hållit på ett bra tag nu. Jag håller med om att några filmer skulle sitta fint så vi tog oss en promenad till ortens ena butik för att hyra några av de filmer vi velat se på bio men av olika skäl inte kunnat tillgodogöra oss via bioduken (skälen jag skyller på utan minsta uns av bitterhet är en kombination av ekonomi, trasig bil, tidsbrist...) Vi valde "Now you see me", "Dumma mig 2", "Percy Jacksson och monsterhavet" och brände av flera timmar i soffan medan vi njöt av finkulturen från Hollywood (vi rekommenderar de två förstnämnda - Percy Jacksson var en liten besvikelse).
 
Man blir trött av filmtittande. Särskilt här hos oss. Ständiga avbrott med diverse olika motiveringar - måste på toa - jag tror katten vill ut - jag är törstig - åhhh jösses vad det kryper i kroppen - han peeeetar på mig! - gör att hjärnan liksom inte kan slappna av helt. Benen kan inte heller slappna av då katten - som inte alls ville ut och nu tänker hämnas - med oskyldig min sätter klorna i vaderna lite som det passar honom. Han spinner när han lyckas...
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ugglansvardag.blogg.se

Här avhandlas min familj och andra djur med en humoristisk tvist! Fast ibland kan det skrivas om allvarliga ting också...

RSS 2.0