TRÄNINGSTIPS... 2014-02-09

... kan man ju läsa om lite varstans, jag surfade runt lite på olika bloggar och konstaterar krasst att just dessa träningstips nästan gör vilken blogg som helst legitim. Å så lite mattips - nyttiga sådana. Nu vill jag ju gärna verka modern och ytterligt trendkänslig så här följer sålunda ett träningstips från Uggleboet i Malmköping. Jag lämnar kanske ett mattips nästa gång...
 
Vi sitter hela familjen och tittar på Melodifestivalen, stämningen är lugn och något tillbakalutad då vi alla lider lite av sviterna efter magsjukan... När låt nr 4 (Efter solsken kommer värsta regnet) ljuder genom lägenheten så börjar jag känna att en dans är på sin plats! Nåväl tänker jag käckt, barnen mår bara bra av att se en vuxen njuta av livet trots att de himlar med ögonen och/eller gömmer sig bakom en kudde. Inom mig känner jag dansstegen bubbla fram, jag omsätter denna förtjusande koreografi till verkligheten och svävar över golvet. I ögonvrån ser jag Scilla gå fram och flytta på sin favoritleksak - en så omtänksam hund! - så att jag får bättre utrymme. Katten sitter i dörröppningen och betraktar fascinerat mina grymma moves... 
 
Efteråt vrålar min kära dotter (till min oerhörda förvåning) att nu kan hon aldrig mera visa sig utomhus. Frågan ställs om hon överhuvudtaget kommer att tillfriskna från magsjukan efter denna skräckupplevelse. Jag sägs ha dundrat runt, stört grannar med större effektivitet än hennes musik på högsta volym, nästan ha vält en ljusstake och sannolikt försvagat golvet så till den milda grad att hon nu inte vågar lämna rummet. Hennes tvenne bröder vrålar av skratt och pekar rentutav på mig som för att håna mig för framfört dansnummer.
 
Jag känner mig onekligen något nedtryckt i skorna av dessa negativa omdömen. Skulle jag - en knappt medelålders reumatisk kärring - föra mig på ett icke så elegant sätt? Jag tvivlar....
 
Det är så här min övriga familj tycker att det skall vara i soffan framför tv:n. lugnt och fint. Ser ju rart ut men blir lite tråkigt i längden för en kreativ morsa.
Istället för nyttigt mattips så får ni beskåda min dotter Tintins resultat av flera timmars knåpande i köket - rosa maränger med mintsmak!
 
 
 
 
 
 
  
 
Anonym
2014-02-17 @ 15:57:57

Lung, lugn inte hetsa upp sig för barnens omdöme. En vacker dag kommer dom att tacka dig för den dansen! Pinsamt idag kan vändas till guld en annan dag. Jag kommer framåt vårkanten så får vi träffas och månne det blir flera maränger! Kramar Tantolga med lurvglufsen Harry och sprintprincessan Märta-Mai




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ugglansvardag.blogg.se

Här avhandlas min familj och andra djur med en humoristisk tvist! Fast ibland kan det skrivas om allvarliga ting också...

RSS 2.0