När snön smälter..... 2014-02-02

... blir man blöt om fötterna. En gammal sanning som jag idag på ett mycket handgripligt sätt blivit påmind om. När jag och dottern klafsade iväg med hunden på promenad blev det uppenbart att de fina stövlarna jag inhandlat för två år sedan för dyra pengar inte riktigt håller måttet vad gäller vattentätheten. En liten men aldrig sinande ström av väta letade sig fram mellan tårna för att sedan sugas upp av hålfoten...eller strumpan, det kan faktiskt mycket väl ha varit vilket som.
Vackra hunden Scilla brydde sig inte om läckande stövlar, hon undersökte noggrant allt möjligt läckert som såg dagens ljus efter att ha legat inneslutna i snö en längre tid. Gamla bullpapper, en tappad vante, harskit (vi låtsas att de är vitaminpiller), en av favoritpinnarna (en glädjerusning blev det då!) och naturligtvis en väldig mängd hundskit. Tänk att jag blir såååå jämrans sur på hundägare som inte plockar upp!! Äckligt är vad det är! Vet inte dessa hundägare att hundskitsfén inte finns???
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ugglansvardag.blogg.se

Här avhandlas min familj och andra djur med en humoristisk tvist! Fast ibland kan det skrivas om allvarliga ting också...

RSS 2.0